• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

vid Institutionen för data- och systemvetenskap. Sista ansökningsdag: 2018-02-04.

Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) är en av Sveriges äldsta institutioner inom IT och bland de största inom Stockholms universitet. Med sin nära relation till samhälle och ett av världens största IT-kluster, väl utbyggda infrastruktur och starka ekonomiska bas har DSV de bästa förutsättningar att bedriva svensk och internationell utbildning och forskning av högsta kvalitet.

Arbetsuppgifter
Forskningsprojektet 3D fashion design simulation leds av professor Oskar Juhlin och är finansierat av Vinnova. Modemarknaden präglas av korta livscykler, begränsad träffsäkerhet och många impulsköp, vilket resulterar i dålig matchning av utbud och efterfrågan. Vi utvecklar en innovativ digital tjänst genom vilken mode-designer kan kommunicera 3D-modeller av sina skisser och idéer för klädesplagg till potentiella köpare. De kan då få deras kommentarer, och därmed bättre anpassa produktionen till behov och minska miljöpåverkan.

Vi har designat funktioner och användargränssnitt för en mobil tillämpning som gör det möjligt att göra kundundersökningar bland modekonsumenter. Vi söker en kunnig programmerare som kan utveckla och implementera tjänsten. Arbetet utförs i en kreativ miljö i samarbete med både forskare och industri.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och implementera ett system som stödjer webundersökningar och sen presenterar sådan data på ett web-baserat gränssnitt.
Utveckla en mobil app som tillhandahåller undersökningar till kunder. Den mobila applikationen gör det möjligt för användare att ge enkla betygsättningar av en produkt.

Kvalifikationer
Erfarenhet av mobil utveckling för både i OS och Android.
Erfarenhet av web-applikationer med JavaScript, Java, HTML5, CSS3.
Kompetens att utveckla den övergripande arkitekturen för web och mobilapplikation.
Erfarenhet av både klient- och serverdel i ramverket.
Erfarenhet av programmeringsspråk för 'back end'.
Erfarenhet av att konvertera design och prototyper till visuella element.
 
Som person bör sökanden vara flexibel, kommunikativ och samarbetsorienterad. Oberoende och hög motivation förväntas under hela projektperioden.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare, dock längst 10 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av prefekten, professor Uno Fors, tfn 08-674 74 79, [email protected], eller projektledaren, professor Oskar Juhlin, tfn 070-379 39 64, [email protected].

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt [email protected] (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet – hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Detta är en jobbannons med titeln "Programmerare inom Fashion Tech" hos företaget Stockholms Universitet och publicerades på webbjobb.io den 17 januari 2018 klockan 15:56.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black