• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Tension utvecklar spel, applikationer och lösningar i teknikens framkant. Vi samarbetar med aktörer som Sony Computer Entertainment och Ericsson i allt från globala till lokala projekt, där den gemensamma faktorn är innovation och nya koncept. Tension driver PlaygroundSquad, Sveriges äldsta yrkesutbildning för dataspelsutveckling. Vi utvecklar vår egen spelmotor, Tengine, som utgör basen i flera av våra utvecklingsprojekt och produkter. Smart Industry och event som OS är exempel på områden där Tension hjälper kunder att ta fram morgondagens lösningar. Vidare är vi med och skapar framtidens plattform inom gamifiering för att motivera barn och ungdomar till lärande. I övrigt gillar vi rymdskepp, omöjliga uppdrag, dinosaurier, ny teknik och att överraska. Balroger är också rätt coola. Vår organisation växer och vi behöver dej som vill vara med och skapa nästa generations lösningar, applikationer och spel.

Som kodare är du nördigt intresserad och nyfiken. Du kommer att arbeta i vårt produktionsteam och vara en viktig del i våra projekt och i utvecklandet av vår egen spelteknologi. Som kodare är du med och bidrar till att Tensions tekniska kvalitet håller rätt standard och att den tekniska delen av produktionen håller sig inom projektets tids- och budgetramar. Projekten hos Tension är väldigt varierande i typ, upplägg, längd och tempo, och du ges möjlighet att fördjupa dej inom olika områden och bredda din kompetens i bolaget genom till exempel dedikerade dagar för personlig utveckling. Som kodare kommer du också att få förmånen att handleda nästa generations spelutvecklare på PlaygroundSquads programmeringsinriktning, genom att delge dem din specialkompetens och det senaste i utvecklingen så att de kommer ut som de mest eftertraktade medarbetarna i spelindustrin! I vår projektgrupp arbetar du i agila produktionsprocesser där vår ambition är att ständigt förbättra och effektivisera processer och flöden genom produktion. En viktig del av arbetet är att identifiera och strategiskt arbeta upp ett bättre arbetsflöde som inkluderar förslag på ny teknologi, nya gizmos, nya arbetsmetoder etc.

VI VILL ATT DU: . Har en passion för spel, spelmotorer och spelutveckling. . Har professionell erfarenhet inom programmering och/eller systemutveckling, inom mjukvara eller från spelindustrin. . Är en van lagspelare som förstår vikten av sammanhållning och teamutveckling. . Är nyfiken och beredd att testa nya vägar när det kommer till processen att tillverka mjukvara och spel. Givetvis är du intresserad av ny teknik och nya verktyg. . Har erfarenhet av Scrum och agila arbetsmetoder. . Har en passion för detaljer kring komplicerade processer. . Är lösningsfokuserad. . Är bekväm i att uttrycka dig både i tal och skrift, och har förmågan att kommunicera med olika avdelningar och discipliner. . Är ärlig med vad du inte kan, och villig att lära dig. . Har förmågan att arbeta med flera projekt parallellt. . Har erfarenhet och intresse för många olika sorters spel och genrer. . Har körkort. EN FÖRDEL ÄR OM DU: .Har erfarenhet av spelbranschen, arbetat med produktion eller produktutveckling. . Kan programmera i C++. . Har erfarenhet av olika produktionsmetoder. Är nördigt intresserad inom ett eller flera områden i upplevelseindustrin såsom sci-fi, rollspel, 8-bitarskonsoler, VR, etc. . Har en ingenjörs-, systemvetar- eller datakunskapsutbildning.

Detta är en jobbannons med titeln "Programerare" hos företaget Tension City AB och publicerades på webbjobb.io den 5 februari 2018 klockan 14:09.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected].

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black