Unity3D spelprogrammerare sökes

Killmonday Games AB, Hedemora

  • Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Din arbetsuppgift är att ta hand om det mesta för att färdigställa Little Misfortune(c), ta in grafik, bygga scenerna och skapa spelmekanik. Du kommer även att jobba med portningen av Fran Bow(c) till Unity. Allt detta kommer du att jobba tillsammans med vår programmerare.

Du ska ständigt vilja utvecklas, kunna hoppa flexibelt mellan olika arbetsuppgifter, tycka om att programmera och du ser inga problem, bara lösningar. Du kan jobba självständigt men även lika bra i grupp.

Intervjuer kan ske löpande.

Vi söker efter en driven och lugn programmerare som inte är rädd för stora projekt, optimering och att skapa otroligt välgjorda spel med kvalité!

Vi ser gärna att du har goda kunskaper i:

Unity (Plugins: Adventure Creator stort plus)
Unity physics / Active ragdolls
Multiplayer/Lokal multiplayer
C#
Github eller liknande version control system

Stort bonus om du även kan dessa:

Photoshop
Maya/Blender
Jobba med 3D modeller
Animation

Killmonday Games har ett litet kontor vid Åsgatan 63 i Hedemora nära till tågstationen och flera restauranger. I kontoret finns möjlighet att värma egen mat i delat kök och två toaletter. Just nu är det fyra anställda men har plats för 1 person till.

Ibland får vi besök av hundar som springer runt lösa. Dessa går loss på enhörningarna direkt, så det är ingen fara för oss människor.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till contact@killmondaygames.com. Vänligen använd rubriken/referensen "Spelprogrammerare".