• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vid Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN), Campus Norrköping, bedriver vi utbildning och forskning inom fysik och elektroteknik, kommunikations- och transportsystem samt medie- och informationsteknik. Institutionen är bland annat känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/itn

Visualiseringscenter C är ett konsortium med ca 150 personer och består av Linköpings universitet, Norrköpings kommun, RISE, Visual Sweden och NOSP. Verksamheten är indelad i 4 strategiska områden utställningsverksamhet och forskarkommunikation, forskning och utbildning, teknisk utveckling samt innovationskluster och som stöds av en central supportorganisation.

Visualiseringscenter C, avdelningen för medie- och informationsteknik (MIT) på Linköpings universitet välkända forsknings- och utvecklingsenhet Immersiv visualisering söker nu en eller flera Seniora forskningsingenjörer och utvecklare inom interaktiva spelteknik

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer vara involverad i spännande implementationer av både interna och externa projekt på Visualiseringscenter C. Det innebär att du kan involveras i forskningsprojekt och/eller externa projekt då verksamheten befinner sig i en expansiv fas.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har Civilingenjörsexamen inom ett datortekniskt område eller motsvarande teknisk utbildning/erfarenhet. Du ska ha erfarenhet inom spel/multimedia, design och utveckling, programmering, gränssnitt/informationsdesign, realtidsgrafik och/eller VR/MR. Vidare ser vi att du har goda programmeringskunskaper (såsom C++, Python, HTML5/Javascript) samt erfarenhet av spelmotorer som Unreal Engine eller Unity. Du ska även ha erfarenhet av CAD-verktyg eller 3D modellering (ex. CATIA, Solidworks, Blender eller motsvarande).

Som person är du kreativ, entusiastisk och en lagspelare. Du kommunicerar mycket bra på engelska i såväl tal som skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.

Anställningens omfattning
Heltid, tillsvidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. 

Tillträde
Omgående enligt överenskommelse.

Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 29 april 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Detta är en jobbannons med titeln "Senior Forskningsingenjör och utvecklare inom interaktiv spelteknik" hos företaget Linköpings Universitet och publicerades på webbjobb.io den 8 april 2022 klockan 13:59.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black